F

29 בינואר 2013

לאפר זה לא מפחיד..!

איפור של נמרה בביצועי בזמן היותי מאפרת

פורים אוטוטו מגיע, יוהווו..אני מלאת התרגשות ועליצות!
הא, מעניין למה?! הממ... אולי בשל היותו אחד מהחגים האהובים עלי..?!אודה על האמת: אף פעם לא התעכבתי לתהות על כך..אבל, איך שמגיע ט"ו בשבט, העליצות ההתרגשות והשמחה מתדפקות על דלתי.. ואני, בשתי ידיים אוספת אותן אלי ופשוט זורמת עם זה- ...PURIM HERE I COME3 ימים של תפירה אל תוך הלילה עם כמויות אדרנלין ועליצות אינסופית . 3 ימים ולילות בהן אני תופרת תחפושות לבנותיי, לאחיינים, לדודנים, לחברים וגם לנו.. (לא בהכרח עפ"י הסדר) והכל כפי שאומר שואל האיש שלי "בשביל כמה שעות..?!" אז נכון, השוק מוצף בתחפושות מגוונות,יפות ואפילו זולות... אבל הי, היכן ההנאה של לחשוב על הרעיון, ואז ללכת לחנות ולבחור את הבדים הנכונים, עם המרקם והעושר הרצוי, ואת כל האביזרים הנלוים שמהוים את כל הפרטים הקטנים ו..כאן אני מודה ומתוודה : עולים יותר מכל התחפושת כולה. אופס.. אבל אי אפשר להתעלם מכך, שבסופו של דבר הם אלו שמחברים את הכל ביחד,שבזכותם הפיניש הוא מושלם. כי פורים בראש ובראשונה זו הפקה, מרהיבה, מאתגרת, מאחדת, מגשרת ..נו, הבנתם את הרעיון..! אני יודעת שלא כולם שרוטים כמוני... ולכן בפוסט הזה אנסה להאיר את עיניכם בנושא האיפור. (בעוונותי הרבים,אני גם מאפרת מקצועית ואיפורי אפקטים תמיד היו ה-FAVORITE  שלי). פה, אדריך אתכם שלב אחר שלב ב"איך לאפר", בלי לפחד.. ואחר כך תבינו איך האיפור הנכון יכול להיות האפקט הייחודי שמבדיל בין שתי תחפושות קנויות וזהות.. ואיך אפשר ליצור את אפקט ה`WOW` רק ע"י קצת צבע..? כל זה ועוד אחרי ההקדמה (אתם יכולים לדלג עליה אבל,היא באמת מעניינת)


הקדמה :
לאורך ההסטוריה ועל פי מחקרים ניתן למצוא עדויות רבות לאיפור כמעט בכל התרבויות.. כלי כתישה עם שאריות אבקות צבעוניות שנועדו למריחת האיפור נמצאו בחפירות ארכיאולוגיות. בתרבות היפנית נהגו גיישות לצבוע את שפתיהן ברסק מרוכז של צמח ה`חריע` ולפדר את פניהן באבקת אורז. וגם בסין נמצאו עדויות לשימוש באבקת אורז לצביעת הפנים בלבן. בתקופת מצריים העתיקה הגברים הפרעונים והנשים גם יחד עיטרו וליכסנו עיניים ב`כחל`. גם במקורותינו ישנה התייחסות לאיפור: שימוש ב"פוך" ע"י איזבל המלכה על מנת להתייפות. בתלמוד מופיע הביטוי "ללא כחל ושרק" המציין חומרי איפור/ הכחל היה אבקה לעיניים והשרק היה מן צבע אדום המשמש כסומק ללחיים. שלא לדבר על שבטים באפריקה הנוהגים לעטר את פניהם בבוץ אדום ולבן לשם התייפות או לפני טקסים שבטיים. בתקופת הרוקוקו הידועה גם כתקופת ה"בארוק המאוחר", כל האצולה, נשים וגברים כאחד, עיטרו את פניהם בטלק הלבן בכדי להדגיש את לובן עור הפנים, עיטרו את הלחיים בשומות ואף  עטו פאות על בסיס יומי. האיפור היה סמל סטאטוס למעמד אצולה גבוה, שחייב את המתאפרים להחזיק משרת שהיה מומחה בהכנת הצבעים כמו גם `מאסטר` באיפור.


כמה עובדות על האיפור בתקופת זו:

*בתקופת הרנסנס – נשים שאפו לעור לבן וחיוור, עניין שאפיין נשות אצולה ממעמד גבוה.השיזוף היה שייך לאנשים ממעמדות נמוכים, אשר "בילו" את חייהם בעבודת כפיים בשמש. את הנסיונות להבהיר את עורן הן עשו ע"י שימוש בתכשירים כמו תחמוצת גרפיט, קרבונט- תרכבות פחמן וכימיקלים נוספים.הפודרות היו עשויות עופרת, כספית (!)אתם רק יכולים לתאר לעצמכם מה היו ההשלכות של השימוש בחומרים הללו...
*נשים נהגו לעיתים למרוח חלבון ביצה על פניהן כדי לקבל מראה מבריק ומזוגג. הממ... סוג של מתיחת פנים?!    תופעת הלוואי: כשהחלבון מתייבש, הוא מתקבע על הפנים ומאלץ את האשה להניע את פנייה כמה שפחות אהה.. בוטוקס
*כדי לכסות פצעון במהירות, הן פשוט ציירו עליו לב, כוכב או סתם עיגול בצבע שחור והפכו אותו  לנקודת חן חיננית, יש לציין כי נקודות חן נחשבו יפות והיו פופלריות ברנסנס.
*המראה החיוור אומנם היה הכרח, אבל הסברה היתה כי יש להוסיף צבע ללחיים.לשם כך ערבבו כספית, עפרת וצבע שני.את המרקחת הזו הניחו על לחייהן, ולעיתים אף הניחו אותו על קו החזה כדי למשוך תשומת לב לאזור. הורדרדות בלחיים סימנה חיוניות, בריאות ופוריות. על מנת להשיג שפתיים צבועות, הנשים השתמשו בפיגמנט מצמח שנקרא madder, אוכרה-אדומה, או גופרה כספיתית גבישית אדומה, שהיתה אף “אוכלת” את עור השפתיים...!
                   ******************************************


ובמעבר חד אעבור לעניין האיפור אשר יכול להקפיץ כל תחפושת לרמת שלמות. אז מה אנחנו צריכים כדי לאפר?
1. צבעי מים לפנים, אותם ניתן לקנות אותם בכל חנות תחפושות או בחנויות של איפור מקצועי.
2. שני מכחולים שטוחים– מכחול עבה ואחד דק יותר- ניתן לקנות בחנויות יצירה שונות
3. ספוגית איפור (מייקאפ) לצביעה של שטח גדול.
4. מומלץ לאסוף את השיער בסרט בד לפני תחילת האיפור.
הערה חשובה מאוד: לפני שמתחילים לאפר יש לשטוף את הפנים בסבון ומים- כדי להסיר שומניות אחרת הצבע  לא ייתפס טוב.
הערה שניה חשובה: אל תפחדו לאפר זה באמת קל ופשוט יחסית,והתוצאה מרהיבה ומרשימה!

מוכנים..? מתחילים
רגע לפני שמתחילם, אני חייבת לציין שכל התמונות לקוחות מ pinterest  תחפושת של נמר זוהי תחפושת קלאסית לילדים  שקל יחסית להכין. תוסיפו לה את האיפור והיא תשתדרג עשרת מונים..
התמונה לקוחה מ- http://www.parenting.com/gallery/tiger-face-painting


* נטופף בספוגית את האזור שמעל השפה העליונה- אזור השפם, בלבן. גם מעל העפעפיים, בצורת < . ומתחתיהן- ראו צילום
* את צידי הפנים ביחד עם הסנטר נצבע גם בלבן-ניתן לעשות זאת במכחול העבה או בספוגית האיפור
* את שאר האיזורים נצבע בכתום (חוץ מקצה האף)
* לאחר מכן, ניקח את המכחול הדק והמדויק יותר, ונשרטט קו תוחם מסביב לעיניים (איי ליינר), אף ושפם "חתוליים"  השפם מורכב מנקודות ופסים ואת האף נמלא בצבע ורוד.
* עכשיו נמשוך פסים שחורים מצידי הפנים אל כיוון האף.ומהמצח אל כיוון האף-ראו צילום
* צבעו את השפתיים בשחור וצירו פסים דקים על הסנטר שיעלו על הלחיים.


בפורים הקרוב גם הילד שלכם יכול להפוך לנמר גדול ומרשים, לפחות לכמה שעות של קסם...

  http://www.facepaintingdesigns.co.uk/designs/Downloadable_Designs/downloadable_designs.html
                   http://pinterest.com/pin/337136722074740434/


סיימנו עם משפחת החתולים, נעבור לכלבלבים 

 התמונה לקוחה מ- http://www.parenting.com/gallery/dog-face-painting


התמונה לקוחה מ- http://www.stylisheve.com/halloween-face-paintings-for-kid


הבנתם את העקרון נכון? שהפנים יהיו עבורכם בד קנווס חלק. נסו להתעלם מהחלקים הבולטים או לנצל אותם לטובת האיפור.. וזכרו: הצבע הלבן  נועד ליצירת נפח. ובצבע השחור מסיימים את האיפור!! מצרפת לכם צילומים של איפור פנים לפורים תהנו..
ארנבונת

התמונה לקוחה מ- http://jennthefacepainter.webs.com/apps/photos/photo?photoid=154364077


התמונות לקוחות מ- http://pinterest.com/pin/201395414557004223/
                             http://pinterest.com/pin/268456827757694964/ 

גמד.. שימו לב איך הקרחת נוצלה לאפקט נוסף של האיפור..!
התמונה לקוחה מ- http://pinterest.com/pin/100627372895831603/



התמונות לקוחות מ- http://pinterest.com/pin/201395414556916461/
                             http://pinterest.com/pin/201395414556912988/ 
התמונות לקוחות מ- http://www.cosmopolitan.co.uk/beauty-hair/news/trends/festival-makeup-looks?page=3
                             http://pinterest.com/pin/22729173091481090/

לסיום תראו את האיפור של מיקי מאוס.. 
נקי, גרפי,מינימליסטי  וגאוני..!!
התמונה לקוחה מ- http://pinterest.com/pin/171770173259145248/

בזמן שאתם קוראים את הפוסט, אני הולכת לפשפש בארגזי הצילומים שלי לחפש צילומים המנציחים עבודות איפור שלי כמאפרת פעילה.. אעלה אותן לדף בפייסבוק  בהנחה שאמצא אותם... בינתיים להתראות.. ופורים שמח

                        
                                          שלכן איריס