F

23 באפריל 2012

שדרוג רהיטי הגן שלי

נעלמתי להרבה זמן אני יודעת. באמת שלא התכוונתי אבל  דבר גרר דבר, ופתאום מצאתי את עצמי עסוקה עד מעל לראש...בראש ובראשונה פסח כמובן ..! אחריו שקדתי ועמלתי על  ליין חדש של מוצרים לסטודיו שלי: יד אומן   ועדיין לא סיימתי . (יום אחד אעשה לכן סיור וירטואלי.) וכמובן החוגים בסטודיו, ועוד עבודה קטנה של עיצוב דירה. וכל הזמן הזה בפינת המוח שלי ישבה התזכורת: הבטחת להעלות את תהליך הליימינג...

אז הנה עכשיו אני כאן לגמרי איתכם!
ליימינג=הלבנת עץ .
זוהי טכניקת החדרת פיגמנט לבן לעץ. התוצאה יפהפיה בסגנון שאבי שיק ודי מזכירה עצים סחופים. טכניקה זו ניתן ליישם על כל אביזר או רהיט העשוי מעץ! עדיפות לעץ כהה וכמובן חף מכל צבע או לכה. במקרה שלי: הגיע זמנם של רהיטי הגן שלי לשדרוג .
אז מה אנחנו צריכות?
האביזר/רהיט המיועד להלבנה.
מברשת ברזל- ישנן מספר  דרגות קושי. קנו את הבינונית במקרה של עץ רך.
סיד
מברשת לצביעה או פד ספוג (מגיע בסט של 3 גדלים)
נייר זכוכית עדין מספר 00
לכה לעץ על בסיס מים מט – היא מתייבשת מהר מאוד ואין לה ריח חריף
איך מתחילים?
עם המברשת שפשפו  את העץ עם כיוון הסיבים,

מספר פעמים,רק לכוון אחד. לא הלוך וחזור.  מרחו את הרהיט בנדיבות בסיד, והניחו לייבוש למשך כשעה-שעתיים. לאחר מכן כשהסיד מעט יבש, קחו סמרטוט לח והסירו בתנועות זהירות את הסיד. כך ששאריות הסיד ישארו בחריצים שחרצתם בעזרת המברשת. אם הרהיט לא מספיק מולבן לטעמכם עשו סיבוב נוסף של התהליך. כשהרהיט מתייבש היטב -אני חיכיתי לילה.צבעו את העץ בלכה לעץ על בסיס מים. הצביעה בלכה מקבעת את מצב העץ, ושומרת עליו מפגעי אקלים.
התוצאה מדהימה!!! חלומית!!



השולחן והכסא במצבם הקודם. אפשר להגיד שהם עברו מספר קייצים וחורפים ללא שום התייחסות אוהדת.



מברשת פלדה 

משייפת את משטח השולחן.

מורחת בנדיבות סיד 


וכך זה נראה לאחר שכבה ראשונה.



מסירה בסמרטוט לח את שאריות הסיד.



אחרי הסרת הסיד.

ועכשיו אתן מוכנות ????????
קבלו אותם, במראם החדש והמשגע:





קצת התלבטתי לגבי פלטת הצבעים, רציתי מאוד צבעוניות אבל, הלבן בסופו של דבר הכריע את הכף...



אחח..קפה של בוקר ,ציפורים מצייצות, משתפות אותי בזמרתן, איזו הנאה טוטאלית, אור בעיניים, ואני לא צריכה לספר לכם כמה התהליך מענג.

                        הפוסט הבא בקרוב
                       ובינתיים חג עצמאות שמח.

                                    שלכן איריס